fredag den 16. august 2013

TILLYKKE MOR

Idag har min dejlige mor fødselsdag og fylder 48 år!
Hun har gået rundt hele dagen og sagt til folk at hun fyldte 49 år, indtil hun regnede ud at det altså kuuun var 48, hæhæ. Hun skal ikke snyde sig ældre end hun er, det er dårlig stil. ;)
Det lyder så kliché at sige, og alle siger det nok til deres mødre, men jeg kan simpelthen ikke forestille sig at nogle har et stærkere bånd end mig og min mor. Hun er uden tvivl mit forbillede og jeg vil gerne være ligesom hende. Hun er en fantastisk person som behandler alle godt, hun er SINDSYGT klog på andre mennesker, hvilket også kan være uhyggeligt til tider. Hun kan nærmest altid regne ud hvordan andre har det, og det må være et eller andet med hendes job som psykolog at gøre. Udover at være klog, så er hun også et utrolig kærligt menneske som virkelig gør alt for at børn skal have det godt. Hvis hun høre om et barn som ikke har det godt, så kan hun få tårer i øjnene. Hun er sjov, og engang imellem så fjollet at man må sige:" Nu slapper vi lige lidt af" men samtidig er hun også bestemt og kan sætte en på plads, hvilket alle børn har brug for, for at føle tryghed.
Jeg tror virkelig ikke at man kan bede om en bedre mor, det tror jeg virkelig ikke.
Tillykke med dagen mor! 

MUSTHAVE - Boyfriend jeans

HEJ LÆSERE
Jeg tror virkelig ikke længere man kan komme udenom trenden "Boyfriend jeans". Man kan mildest talt ikke undgå at støde på disse fantastiske jeans når man åbner et modeblad. Derfor vil jeg da også introducerer jer for trenden, hvis nu I ikke skulle have hørt om det.
Det hedder boyfriend-jeans fordi at trenden startede med at pigerne lånte deres kærestes jeans, som i de fleste tilfælde jo ville være lidt store og posede.
Jeg er helt tosset med den trend da jeg er vild med det casual.
Selvom trenden begynder at blive ret udbredt, så skal man stadig lede lidt, før at man møder nogle i boyfriend-jeans, eller jeg synes i hvert fald at der skal ledes lidt. De fleste piger går jo i "skinny jeans" og for især unge teenage-piger i alderen 13-15, så kan det være svært at være den som tager "springet" og kaster sig ud i Boyfriend-jeans, fordi at det er så anderledes, og i den alder kan teenage-piger være ret fordømmende overfor det "anderledes".
Men hvis man vil være totalt IN og være med på de fede blade som Cover og Elle's mode, så er Boyfriend-jeans et Musthave. 
Når det er sagt skal det selvfølgelig ikke alt sammen handle om hvad der er IN, men selvfølgelig hvad man synes er pænt og rart at gå med. 
Jeg har fundet Boyfriend-jeans fra fire forskellige mærker og jeg kan personligt bedst lide dem fra Topshop, da de er mest neutrale. 
Hvad synes I om Boyfriend-Jeans?
KNUS WHITTA

Spørgerunde - Part 1

OH MY GOD! - I de sidste par måneder har jeg fået vanvittigt mange spørgsmål til min spørgerunde, og de er ALLE virkelig gode! Jeg har derfor delt spørgsmålene op i TO omgange, for ellers ville det simpelthen blive TO MUCH for jer, tror jeg. 
Så her kommer første spørgerunde.

Spurgte du dine forældre lov til at blogge?
- Nej det gjorde jeg ikke. Jeg ved at mine forældre altid støtter mine projekter.
Hvordan fandt de ud af det?
- Fortalte det faktisk til dem den første dag jeg bloggede. Mig og min mor er virkelig tætte, og jeg fortæller hende stort set altid hvad jeg foretager mig, haha. Mange i min alder har det anstrengt med deres mødre, men mig og min mor er meget tætte.
Hvordan har de det med det?
- De synes at det er vildt sejt at jeg har fået lidt ”succes” og de beundrer at jeg kan sidde og lave aftaler med sponsorerer osv. På egen hånd.
Hvor gammel var du, da du startede bloggen?
- Jeg startede bloggen i slutningen af Juli 2012! Det betyder at jeg har haft min blog i lidt over et år.

Hvor længe skal du have bøjle på?

- Satser på at jeg kan slippe for den til December eller deromkring.

Yndlings-tøjmærke?

- Topshop, Zara og Just Female, pt.
Yndlings-sommeris?
- Zapp er min ultimative favoritis! Seriøst, jeg elsker den is!
Hvilken andre blogge læser du?
- Jeg har mega optur over Idasavkov.blogspot.dk. Den er virkelig fin! 

Hvor får du inspiration fra?
- Det er et spørgsmål jeg ofte får, men som jeg har svært ved at svare på. Min inspiration kommer ofte fra de mærkeligste ting. Jeg kan gå en tur udenfor, og pludselig hopper der en ide ind i mit hoved. Noglegange har jeg drømme om natten som inspirerer mig, osv. Det er ret wierd.

Hvor vil du bo i fremtiden?
- Min ”urealistiske” drøm er at bo i en lille hyggelig by i Frankrig med dejlige frugt-træer og heste, men min ”realistiske” drøm er at jeg gerne vil flytte til et hyggeligt villakvarter i udkanten af KBH, hvor jeg kan have et lille hus, tæt på den stald hvor at jeg gerne vil have opstaldet min hest, haha. 

Hvem tager billederne af dig?

- Meget forskelligt, men det plejer at være min familie eller venner… Rimelig logisk svar, for det er ikke fordi jeg beder fremmede om det, haha. 

Hvor mange du kender, ved at du blogger?

- Tror faktisk at de fleste i min familie ved det, og så ved mine tætteste veninder det.  Jeg fortæller at jeg blogger, til alle dem som spørger. 

Hvilken sport går du til?
- Ridning.
Gossip Girl vs. Pretty Little Liars?
- Pretty little liars! Jeg kan også rigtig godt lide Gossip girl, men jeg synes bare at Pretty Little Liars hele tiden er spændende, og der sker hele tiden noget overraskende. 
Yndlings-slik?
- Jeg kan rigtig godt lide de der flagermus hvor kroppen er lakrids og vingerne er vingummi.

Yndlings-film?
- Phantom of the opera, tror jeg. Jeg elsker virkelig det hele ved den film. Fantastisk kunstnerisk film med en rørende historie og god musik! 

Motions-rutine?

- Jeg løber en tur i ny og næ, og så rider jeg jo, og ridning er bestemt en hård sport. Dem som siger at ridning ikke er hårdt og at hesten gør alt arbejdet… De har tydeligvis ikke prøvet at ride, haha. 

Fremtidsdrømme?
- Har tre ideer til hvad jeg vil beskæftige mig med.
1) Jeg vil rigtig gerne arbejde som ridelærer. Jeg vil gerne arbejde på kontakt imellem hesten og rytteren, og gå mere i ”dybden” med undervisningen. Mange ridelærerer går mest op i teknik og dygtighed, men jeg vil også gerne arbejde med tillid og den mere dybdegående kontakt.
2) Jeg vil gerne være journalist og evt. arbejde som radaktør i et blad. 
3) Jeg vil også rigtig gerne arbejde med film og tv. Kunne godt tænke mig at lave nogle dokumentarer, som handler om nogle alvorlige emner.

Yndlings-land?
- Helt klart Frankrig og England!
Hvad drømte du om at blive da du var lille?
- Da jeg var omkring de seks år ville jeg gerne være smykkedesigner.

Da jeg blev 8-9 år, så ville jeg gerne være skuespiller.
Derefter har jeg faktisk altid gerne ville arbejde med film og tv.

Only vs. Gina Tricot?
- Jeg er ikke specielt glad for nogle af de butikker, men HVIS jeg skal vælge, så vil jeg nok vælge Gina Tricot.
Sisters Point eller River Island?
- Er faktisk blevet ret vild med River Island!
 Har du huller i ørerne? 
- Jeg fik huller i ørene da jeg var ti år, men fordi jeg aldrig gik med øreringe er de vokset sammen. Det har jeg det faktisk også fint med.

Hvilken årstid på året er din yndlings? 

- Der sker noget godt i alle årstiderne. 

Forår er der en masse fede ferier, vinterferie, påskeferie og en masse små helligdage.
Sommer er der sol, varme og SOMMERFERIE.
Efterår er min fødselsdag, hihi.
Vinter er der juleaften. 
Hvilken mobil har du? 

- Iphone 4 i hvid. 

Hvis du har en smartphone, eller kender til app's, hvilken app er så din yndlings? 
- Er faktisk ret vild med Candy Crush… Jeg bliver som et lille barn når jeg spiller sådan nogle spil, haha! 
Din yndlingsaccessories? 


- Min sorte lædertaske! 

Hvilken PC har du? 
- Har to, en macbook og en normal PC.
Hvad er din yndlingsting i dit værelse? 
- Mit klaver, og mine lysestager. 


Det var første halvdel af spørgerunden, og jeg håber at I lærte mig lidt bedre at kende, og at I måske fik et spørgsmål besvaret. 

KNUS WHITTA

torsdag den 15. august 2013

New in - Classic reebok's

HEJ LÆSERE!
Planen var jo at jeg skulle på efterskole, og jeg nåede da også at blive tip top parat. Jeg fik købt håndklæder, nat-shorts og indendørs-sko. Jeg tænkte meget længe over hvad indendørs-sko betød? Var det hjemmesko, ballarinaer eller hvordan og hvorledes?
Så jeg købte de her klasssike reebok-sko, som jeg KUN skulle gå med indendørs. Men nu skal jeg jo ikke på efterskole, så nu skal de bruges til ganske normale udendørs-sko og jeg er SÅ glad for dem!
Jeg har faktisk haft nogle problemer med reebok-mærket fordi at jeg har forbundet dem med pop-perioden. Da jeg var omkring 11-12 år, så var reebok et MUST hvis man var pop-tøs og det var jeg jo. Så jeg fik et par sorte og pink reebok, hæhæ. Derfor tænkte jeg hele tiden "pop" når jeg så reebok-sko, men det er de jo ikke, og det er noget pjat. På samme måde er jeg igang med at stoppe med at forbinde leopard-print med pop-tiden, for faktisk synes jeg leopard-print kan være virkelig fint.
Hvad synes I om mine nye reebok-sko?
Jeg elsker at de er så klassiske! 
KNUS WHITTA

onsdag den 14. august 2013

So sick!

HEJ DEJLIGE MENNESKER
Med den dejlige overskrift 'so sick' refererer jeg desværre ikke til sangen af Ne-Yo, men mere min tilstand pt.
Jeg har i en uge været meget syg med en svær kvalme.
Jeg har skrevet om det på bloggens facebook-side 'Whittaheart' for der kan jeg opdaterer via. telefon, men det er først nu jeg er på computer.
Jeg er stadig syg, men jeg er i bedring, dog går det laaaaangsomt.

Mht. efterskole-situationen kan jeg fortælle at jeg IKKE starter.
Jeg ved at mange siger at det er "The time of their lives" og jeg er helt sikker på at efterskole er fantastisk for rigtig mange, men jeg kan mærke at i min livs-situation ligenu, så ville det være for stort. Det er godt at presse sine grænser, men det er IKKE godt at overskride dem. Derfor skal jeg i stedet arbejde på den rideskole hvor jeg går. Et helt år skal jeg passe heste, muge ud og hjælpe dyrelæger med hestene, samt opserverer når de f.eks. skal have hestesko på.
Derudover skal jeg nok have et job, og før sommerferien fik jeg et tilbud om at arbejde som assistent i min genbos reklamefirma, så der skal nok ske gode ting.

Seriøst ønsk mig god bedring, for jeg kan ikke klare ikke at kunne blogge til jer, og ikke at kunne være på computer i mere end et kvarter.
KNUS WHITTA

onsdag den 7. august 2013

TOPSHOP FAVORITTER - AUGUST

HEJ LÆSERE!
Nu er det blevet tid til månedens topshop favoritter.
Wow, det har jeg gjort siden Januar, og jeg føler virkelig at det var igår jeg fik ideen. Tiden går hurtigt. 
Nå, men jeg er blevet ret vild med boyfriend-stilen, og det bærer min nye collage også præg af. 
Jeg er vild med alle de ting jeg har findet, og ville gerne eje det hele. Dog er jeg mest vild med New-York sweateren. 
Hvilken stil kan I bedst lide i øjeblikket?
Hvad ville I helst eje på denne collage?
KNUS WHITTA

tirsdag den 6. august 2013

Victoria Secret eller marked?

HEJ DEJLIGE LÆSERE!
Igår kom jeg hjem fra Frankrig, og hvor er det godt at være hjemme!
Hvis jeg skal være ærlig, så var det ikke den bedste ferie jeg har været på. Min familie er meget til de kulturelle ferier og det synes jeg også er fedt, men når man skal ud på en køretur på fire timer, for derefter at tage flyveren hjem som er en tur på tre timer, så bliver det for lidt ferie-agtigt for mig, og lidt for hårdt. Jeg er nok mere den lidt turistede type som bare vil have pool og kulørte drinks, hæhæ. Jeg får kultur på så mange andre måder.
Når det er sagt, så oplevede vi nogle fantastiske ting, og vi lånte vores venners dejlige hus oppe i bjergene, og det er jo helt fantastisk at vi fik den mulighed. 

Da vi var på vej til Frankrig var jeg forbi Victoria Secret i lufthavnen. Jeg vil ikke fornærme nogle hvis i elsker mærket, men jeg synes godt nok at det er overvuderet. Jeg har hørt så mange som snakker om det, som om at det er guds gave til menneskeligheden, men jeg blev lidt skuffet. Jeg ved ikke om det bare er en ret fesen butik i lufthavnen eller hvad.
Jeg fik muligheden af min søde mor, til at få en toilettaske til efterskolen fra VS, og overvejede da også, men jeg må indrømme at den umiddelbare grund til at det ville være fedt at have en toilettaske fra det mærke, er fordi at jeg er lidt et mærkedyr. Jeg synes det var dumt at bruge 500 på en toilettaske, så jeg droppede det. Jeg er IKKE fan af VS.
Nej, jeg fik købt en fin toilettaske fra et lille lokalt marked. Jeg synes toilettasken er super cute, og jeg elsker vintage-stilen. Jeg glæder mig til at have den med på efterskolen.
Hvad synes I om Victoria Secret?
Hvad synes I om min toilettaske?
Lad mig høre jeres meninger! :-)
KNUS WHITTA