tirsdag den 30. juli 2013

Farvel Wi-Fi!


Det er meget trist, men idag er sidste dag med Wi-fi, på min ferie!
Det betyder ingen blogging før om seks dage, når jeg er tilbage i Danmark. Det betyder også for mit vedkommende at i morgen når der kommer nyt afsnit af Pretty Little Liars, så kan jeg først se det om seks dage... Svært for en fan som mig, haha.
Men nu skal jeg over til et lille hus på en fransk plads, og sidde på en lille altan og kigge ned på de franske fyre, det er det rene stalkeri!
Allerede igår, da vi spiste aftensmad på pladsen kunne jeg se at en gruppe forholdsvis flotte fyre, kiggede reeeet meget efter mig, så det skal nok blive spændende, hæhæ.
Men vi ses hjemme i Danmark, hvor der selvfølgelig vil komme massere nye indlæg, og garanteret en del indlæg om forberedelse til efterskolen, men også indlæg om den sidste del af min rejse i Frankrig!
Hvis I ikke havde internet i seks dage, hvordan ville I så klare det?
Kommenter endelig! Synes ikke der bliver kommenteret så meget i mine indlæg længere, og det er så hyggeligt at læse jeres kommentarer, så det savner jeg lidt, haha. 
KNUS WHITTA

mandag den 29. juli 2013

Når man står i læ for regnen, i en lille landsby


New in - Jumpsuit from the market!

HEJ DEJLIGE LÆSERE
Igår var jeg på det her hyggelige marked i en bjerg-landsby, og jeg blev med det samme forelsket i den her buksedragt, som jeg købte. Jeg synes det er dejligt at den er så løs og comfy, for det er altså rarest af gå rundt i noget behageligt, når man er på ferie. Derudover tror jeg faktisk også at den vil være super lækker til en fest, med nogle fede sølv-smykker og et par sorte stiletter, eller er det bare mig?
Hvad synes I om min nye buksedragt?
Den kostede i øvrigt 25 euro, og det er jo dejlig billigt!
KNUS WHITTA

En lille mærkelig franksmand

HEJ LÆSERE
Ja, man oplever nogle ganske mærkelige typer, når man går en tur på et marked. Forleden (Tre dage siden, mere nøjagtigt) gik jeg forbi en bod med nogle FANTASTISK flotte lamper, og jeg havde én af dem, da jeg var lille, så det skabte minder. Så jeg spurgte den lille besynderlige skaldede mand som ejede forretningen, om jeg måtte tage et billede af lamperne.
Han fortalte at det måtte jeg gerne, hvis jeg også tog et billede af ham... Ja, jeg er en ret høflig person og selvom jeg ikke ved hvad jeg skulle bruge et billede af ham til, så tog jeg kameraet op for at tage et billede af ham, men så begyndte han at gemme sig, så jeg ikke kunne få et billede af ham... Han var et sjovt lille indput, selvom han var ganske mærkelig.
Har I mødt nogle mærkelige typer på jeres ferier?

Btw. jeg dropper desværre ferie-dagbog's ideen, da internettet er ret dårligt her hvor jeg er, og i morgen skal jeg til et nyt sted, hvor der desværre heller ikke er internet. :(
KNUS WHITTA

fredag den 26. juli 2013

Outfit of today! Nothing but relaxed

I formiddags tog jeg en lille tur i byen med min mor. Jeg får altid ekstremt meget inspiration af at se de lokale franskmænd og jeg elsker kultur. Min far og storebror går meget op i at maden og spisestederne skal være super lokale, og det er perfekt hvis vi er de eneste turister... Mht. mad er jeg ligeglad om det er et lille lokalt spisested, eller om der vrimler med turister, jeg vil bare gerne se hvordan de lokale opføre sig. Engang fortalte jeg min veninde Nathalie at jeg elskede at "kigge" på mennesker og hun begyndte at grine, men sådan har jeg det faktisk. Jeg elsker at kigge på mennesker og forestille mig hvem de er, hvad de arbejder med, og hvordan de har det.
Nå, men tilbage til outfittet.
Varmen hernede gør at man på en måde bliver mere døsig og man orker ikke det store "hurlumhej" med at finde tøj om morgnen, men det her meget afslappede sæt tøj, kan jeg faktisk rigtig godt lide. Jeg kan godt lide den sporty stil, som samtidig ser en smule underspillet ud.
Shortsene er fra Topshop - Tanktop fra HOPE - Sko fra Adidas - halskæde er arvet.

Hvad synes I om outfittet?
Synes I at det er mærkeligt at jeg kan lide at kigge på mennesker?
KNUS WHITTA

France - Day 2

HEJ LÆSERE
Igår var min anden dag i Frankrig, og min første hele dag her. 
Vi startede dagen med at tage på stranden, og det var da også hyggeligt, men jeg har bare et problem med sand (Dont judge me) og jeg kan ikke lide at få sand mellem tæerne, og få sand på kroppen. Derfor blev jeg hurtigt træt af det, så mig og min mor tog hen på en lille café og fik noget at drikke, og jeg læste i min bog "kære dumme dagbog". Selvom jeg snart fylder seksten, så har jeg det bedst med nogle humoristiske bøger som er nemme at komme igennem. Jeg er bestemt ikke typen som sætter sig og læser 'borte med blæsten' osv.
Om aftenen efter aftensmad gik jeg ned til en lille aften-café, og min mor fik en cola, min far fik en øl, og jeg drak en rigtig lækker Pina colada! Jeg elsker kokos, så den drink er perfekt for mig. 
Hvilken slags bøger kan I bedst lide? 
KNUS WHITTA

torsdag den 25. juli 2013

Arriving to france - DAY 1

HEJ SKØNNE LÆSERE
Min tur til frankrig vil jeg gøre til en form for rejse-dagbog, og det håber jeg at i vil synes godt om.
Igår klokken ni om morgnen tog vi en taxa til Kastrup lufthavn. Det viste sig så at vores taxa-chauffør var den PRÆCIS samme chauffør som kørte os til Barcelona sidste sommer! Hold op verdenen er lille. Vi fik hørt lidt om hvordan det gik med ham osv. og hvem ved, måske er han også vores chauffør næste år, på den årlige rejse?
Nogle af jer ved måske at jeg lider af en forfærdelig flyskræk, og angsten fik overmandet mig i flyet. Vi gik ned af den lille gang, da vi skulle finde vores sæder i flyet. Pludselig kunne jeg mærke en ubehagelig følelse og det føltes som om at hele flyet drejede rundt, jeg var godt og grundigt svimmel!
Jeg får prikket min far på ryggen og sagt:" Jeg skal besvime" og så er det som om at mine ben giver op, og jeg falder ned. Det hele sortner for mine øjne, og min far finder vores pladser, og får mig skubbet ind på min plads. Der får jeg noget vand, og en sød stewardesse forklarer mig lidt om flyet, og fortæller mig at den pilot som køre flyet faktisk er fly-instruktør og underviser andre i at lære at flyve, så han er meget rutineret.
Jeg har det stadig lidt skidt, men jeg klare flyveturen, og jeg får endda sovet i flyet.
Så lejede vi en bil, og efter en halv time, hvor vi forsøgte at finde ud af hvordan man slukkede for radioen i bilen, som spillede 'Wakka Wakka' med Shakira, så gik det hele faktisk godt. Selvfølgelig var der vrøvl med at finde vejene hen til hotellet, men efter omkring tre timer + et lille smut ind på MacD (Jeg ved det er en synd at spise MacD i Frankrig, da mange i Frankrig faktisk var imod at MacD skulle komme til deres land) så ankom vi til hotellet... Jeg springer fint hen over det lille øjeblik, hvor min far er ved at køre ind i en mand på motorcykel, og en kæmpe bus bremser hårdt op LIGE bag os, fordi han er ved at køre ind i bagenden af vores bil...
Her er fantastisk (OG VARMT) og smukt. Der er en hyggelig lille havn, hvor vi gik en aftentur, og jeg fik mig en pandekage med nutella (Yeeeah... jeg har ferie) og mine forældre fik is.
Har I noglesinde spist MacDonalds i Frankrig?
Har I noglesinde været i Frankrig, og hvor i det dejlige land? 
KNUS WHITTA