torsdag den 25. juli 2013

Arriving to france - DAY 1

HEJ SKØNNE LÆSERE
Min tur til frankrig vil jeg gøre til en form for rejse-dagbog, og det håber jeg at i vil synes godt om.
Igår klokken ni om morgnen tog vi en taxa til Kastrup lufthavn. Det viste sig så at vores taxa-chauffør var den PRÆCIS samme chauffør som kørte os til Barcelona sidste sommer! Hold op verdenen er lille. Vi fik hørt lidt om hvordan det gik med ham osv. og hvem ved, måske er han også vores chauffør næste år, på den årlige rejse?
Nogle af jer ved måske at jeg lider af en forfærdelig flyskræk, og angsten fik overmandet mig i flyet. Vi gik ned af den lille gang, da vi skulle finde vores sæder i flyet. Pludselig kunne jeg mærke en ubehagelig følelse og det føltes som om at hele flyet drejede rundt, jeg var godt og grundigt svimmel!
Jeg får prikket min far på ryggen og sagt:" Jeg skal besvime" og så er det som om at mine ben giver op, og jeg falder ned. Det hele sortner for mine øjne, og min far finder vores pladser, og får mig skubbet ind på min plads. Der får jeg noget vand, og en sød stewardesse forklarer mig lidt om flyet, og fortæller mig at den pilot som køre flyet faktisk er fly-instruktør og underviser andre i at lære at flyve, så han er meget rutineret.
Jeg har det stadig lidt skidt, men jeg klare flyveturen, og jeg får endda sovet i flyet.
Så lejede vi en bil, og efter en halv time, hvor vi forsøgte at finde ud af hvordan man slukkede for radioen i bilen, som spillede 'Wakka Wakka' med Shakira, så gik det hele faktisk godt. Selvfølgelig var der vrøvl med at finde vejene hen til hotellet, men efter omkring tre timer + et lille smut ind på MacD (Jeg ved det er en synd at spise MacD i Frankrig, da mange i Frankrig faktisk var imod at MacD skulle komme til deres land) så ankom vi til hotellet... Jeg springer fint hen over det lille øjeblik, hvor min far er ved at køre ind i en mand på motorcykel, og en kæmpe bus bremser hårdt op LIGE bag os, fordi han er ved at køre ind i bagenden af vores bil...
Her er fantastisk (OG VARMT) og smukt. Der er en hyggelig lille havn, hvor vi gik en aftentur, og jeg fik mig en pandekage med nutella (Yeeeah... jeg har ferie) og mine forældre fik is.
Har I noglesinde spist MacDonalds i Frankrig?
Har I noglesinde været i Frankrig, og hvor i det dejlige land? 
KNUS WHITTA

1 kommentar:

  1. Ej hvor ser det hele altså bare hyggeligt ud! Og godt at flyturen gik godt! :) Og jeg er vild med dit outfit, men altså, hvor henne i Frankrig befinder i jer? Paris, eller mere syd på?
    Kig forbi: www.blogbyanna.bloggersdelight.dk

    SvarSlet