onsdag den 28. august 2013

ACNE

HEJ LÆSERE
Åh hvor ville jeg nogengange gerne være millionær eller kendis, så jeg kunne købe alle de lækre og dyre ting.
Jeg er simpelthen HELT vild med mærket Acne og deres eksklusive stil, desværre tror jeg at der går et par år, før at jeg har råd til sådan noget. De Acne-ting jeg har i min garderobe er allesammen ting jeg har arvet fra min mor. Blandt andet har jeg en mørkeblå sweater som er fra Acne og den er jeg helt vildt glad for!
Jeg har lige lavet den her collage med ting fra Acne som jeg gerne ville have! Åh hvor er jeg vild med deres stil! Jeg ved faktisk ikke helt om jeg ville købe leopard-skoene for de er lidt voldsomme, men jeg synes de er helt vildt lækre og de ser super eksklusive ud. 
Jeg er også helt vild med den lyseblå kjole... Åh, hvis jeg var rig, så ville jeg gå amok i Acne! 
Hvilket item på collagen kan I bedst lide?
Hvad synes I om Acne?KNUS WHITTA


mandag den 26. august 2013

Så er jeg startet på rideskolen!

HEJ LÆSERE
Idag er jeg startet ude på rideskolen hvor jeg er i noget form for praktik-arbejde-part-agtigt.
Jeg ved ikke helt hvad man kan kalde det. På en måde er det et arbejde, for jeg skal gøre nogle praktiske ting og jeg skal være derude i et helt år, men jeg får ikke løn.
På en anden måde kan man kalde det praktik, for jeg skal lære nogle nye ting og lære hvordan man gør.
Men derudover så har jeg fået part på den dejligste hest EVER. Bleik er virkelig den dejligste hest og i kommer selvfølgelig til at se mere til ham på bloggen fremover.
Jeg skal være derude mandag, tirsdag og torsdag og jeg ser virkelig frem til det. Har faktisk allerede fået en del "hate" fordi at nogle åbenbart synes det virker "dovent" ikke at gå videre med sin uddannelse direkte. Jeg synes at det er trist at man straks bliver betragtet som "doven" hvis man ikke køre igennem systemet med enkelte pauser. Nogle mennesker har ikke brug for pauser fra uddannelse og kan tonse igennem meget hurtigt, men andre har brug for at tage det med ro og holde nogle pauser for at trække vejret, og dem synes jeg bestemt også at der skal være plads til, uden at de bliver dømt til "dovne."
Desuden laver jeg noget og jeg holder mig igang, så jeg kan virkelig ikke se problemet.
Det var en fantastisk start idag! Der er nogle andre piger som også passer heste derude og de virker simpelthen allesammen så søde og rare og jeg kunne ikke lade være med at sidde og smile da jeg var på vej hjem. Derudover fik jeg gensyn med Bleik, som jeg ikke har set siden Sankt Hans, men nu skal jeg heldigvis være sammen med ham tre gange om ugen. 
Er der nogle af mine læsere som går til ridning? 
KNUS WHITTA

søndag den 25. august 2013

I fars sweater

HEJ LÆSERE
Okay, jeg er altså helt vild med at gå i min fars sweatre. De fleste går kun i deres fædres sweatre derhjemme, hvis de overhoved gør det, men jeg går altså også med dem udenfor. Jeg er helt vild med oversize-looket, men jeg kan forestille mig at mange synes at det ser totalt dumt ud. Forleden havde jeg den faktisk på inde i byen og følte mig meget tilpas. 
Men hvad tænker I? - Ser det bare dumt ud? 
Go eller No go? 
KNUS WHITTA

lørdag den 24. august 2013

Shopper bag!

HEJ PIGER!
Forleden sad jeg og så God'morgenDanmark, hvor at de talte om de her shopper-bags, og nu er jeg totalt hooked på at skaffe mig en.
Jeg har faktisk aldrig haft en shopperbag, men det er jo ekstremt praktisk! Normalt når man er ude og shoppe, så skal man rende rundt med fire poser, men det behøver man jo ikke, hvis man har en stor og rummelig shopperbag, hvor man kan ligge alle varene ned! Jeg har fødselsdag om en måned og jeg ønsker mig helt klart sådan en. Jeg ved ikke hvilken af disse jeg foretrækker, for jeg kan se noget fedt i dem alle sammen. Dog tror jeg at de mest rummelige er den hvide fra asos, den fra selected, eller den fra Pieces.
Hvilken af disse tasker kan I bedst lide? 
Har I en shopperbag?
KNUS WHITTA

I øvrigt, husk nu at hvis I søger på min blog, så skal I nu skrive: www.Whittaheart.blogspot.dk

fredag den 23. august 2013

Nyt blognavn!

HEJ LÆSERE
Igår aftes skrev nogle læsere til mig at de ikke kunne komme ind på min blog. Jeg forsøgte så selv at komme ind på bloggens navn: Whittaheart.com, men jeg kom ind på en side om hjerteproblemer.
Jeg blev virkelig bange, for hvis jeg ikke kunne komme ind på min blog, så var alt mit arbejde tabt og så havde jeg mistet min blog. 
Jeg gik virkelig i panik og sad i en time og forsøgte at få den tilbage. Jeg skrev til google at nogle havde snuppet mit navn, og at min blog ikke fandtes...
Dog fik jeg tilsidst fundet en knap hvor at jeg kunne afmelde mit domæne, så nu hedder bloggen altså: Whittaheart.blogspot.dk

I skal bare lige vide det, så I ved hvordan I finder min blog, hvis i skriver webadressen. 
KNUS WHITTA

torsdag den 22. august 2013

Basic Dress!!

HEJ LÆSERE
Så har jeg endnu en dag været ude for at tage metroen, og endnu en dag kom jeg til at shoppe lidt, hæhæ. 
Jeg plejer at shoppe én gang om ugen, men i sommerferien var jeg jo to uger i Frankrig og efter Frankrig var jeg syg i et par uger, så jeg har haft store shopping-abstinenser og dem er jeg ved at pleje nu, så nu bliver der simpelthen shoppet ALT for meget.
Dog kom jeg kun hjem med én ting idag, nemlig den her Basic-kjole fra H&M til 80 kroner. Jeg har længe kigget på den og også nogle som ligner fra topshop, så idag da jeg fandt den, så måtte jeg selvfølgelig have den. 
Jeg er SÅ glad for at den er blevet en del af min garderobe, for den kan simpelthen sammensættes til ALT muligt af mit tøj, og jeg er så spændt på at være kreativ og sammensætte den med mit andet tøj.
Så synes jeg også også at den er SUPER lækker med mine hvide reebok.
Hvad synes I om kjolen?
KNUS WHITTA

onsdag den 21. august 2013

Du HAR noget at byde på!

Hej læsere!
Der er nok en risiko for at jeg mister læsere pga. dette indlæg, for det handler hverken om mode, eller andre "overfladiske" ting.
Det handler om angst.
Det er ingen hemmelighed at jeg lider af angst. Både social angst, offentlig transport og store forsamlinger. Jeg har altid tænkt at jeg var forholdsvis alene om det med angst. Jeg har aldrig kendt andre med angst rigtigt, og ikke specielt mange forstod det. 
Men nu, hvor jeg har fortalt om min angst, så er der flere og flere som er kommet og fortalt om deres angst og fobier. 
Hold dog op hvor er der mange med angst! Folk som på en eller anden måde er hæmmet i deres hverdag, fordi at de frygter. 
Men selvom mange lider af angst, så er det stadig et tabu. Man bliver ofte set som "svag" og folk kan finde på at behandle en som et lille barn eller som glas, fordi at de ikke aner hvordan man behandler "sådan en."
Jeg ved at min indlæg ikke vil gøre en speciel forskel for tabuerne, for jeg er jo bare "lille mig" men jeg vil alligevel skrive om det, og måske er der enkelte som vil læse det, og tænke over det.
Jeg tror også at mange er en smule skræmte over andre med angst, for hvis man ikke har oplevet angst, så er det utrolig svært at forstå.
Et spørgsmål jeg ofte har fået stillet er:" Hvorfor er du bange for skole? Er du bange for at nogle kommer og dræber dig derovre eller hvad?"
Det er jeg selvfølgelig ikke, men jeg kan ikke forklare hvad jeg er så angst for, det er dét angst handler om. Man er bange for noget, uden en speciel grund, men selvom man forsøger at bruge fornuften og sige at der jo ikke sker noget, så kan følelsen af angst bare ikke forsvinde, eller det er i hvert fald meget svært.
Angst er når man overvuderer dét man er angst for og undervuderer sin egen evne til at klare det. 

Jeg kan ikke fjerne tabuerne alene, og det ved jeg godt, men det aller vigtigste for mig, det er også at skrive ud til dem med angst.
Du er ikke svag fordi at du har angst, og du er bestemt ikke mindre værd end folk uden angst.
Man siger faktisk ofte at dem som får angst er nogle meget følsomme og kunstneriske mennesker, som oplever verdenen meget voldsom og stor. Rigtig mange skuespillere, kunstnere og sangere har angst.
Mange af dem som folk ser op til, lider af angst.
Kongen af POP Michael Jackson led af angst, smukke Cameron Diaz har angst, en af de mest kendte kvinder Marilyn Monroe led af angst, Jessica Alba lider af angst, Kristen Stewart har lidt af angst og Johnny Depp har social angst. 
Du er ikke mindre vigtig end folk uden angst og det skal ingen få dig til at tro. 

Jeg har virkelig en drøm om at det en dag bliver ligeså normalt at sige:" Jeg har angst" som det er at sige:" Jeg har 39 i feber" - det er noget jeg håber sker.
Jeg har en drøm om at lave foredrag på skoler om angst, for der er alt for lidt som ved hvad det betyder, og derfor bliver det "skræmmende" og det fører til at det bliver et tabu. Hvis børn, unge og også voksne vidste mere om lidelsen, så ville de blive mindre forskrækkede hvis en person sagde:" jeg har angst."
INGEN skal føle sig mindre værd, fordi at de har angst. Det er simpelthen ikke rimeligt... Man kan ikke gøre for angst - det kan ramme ALLE! - Det kan ramme den populære fodbold-dreng, det kan ramme den seje skater-pige og det kan ramme den stille pige i hjørnet.

Håber ikke at I synes det er træls med sådan et lidt "dybere" indlæg, men jeg havde brug for at komme ud med det, for der er simpelthen så mange der er flove over at have angst og det er SÅ synd. Jeg har selv været flov, men det er jeg ikke mere, for jeg ved at jeg er god nok og at jeg har noget at byde på, også selvom jeg har angst, og det har andre med angst også - De har ligeså meget at byde på, som dem uden angst.
KNUS WHITTA