tirsdag den 10. september 2013

Når du er på strøget i KBH...

HEJ LÆSERE
Det her indlæg er måske sjovest for dem der ikke bor i KBH og ikke kender strøget, men man kan nok også få lidt ud af det, hvis man kommer fra KBH.
Jeg var nemlig inde på strøget idag for at tage forskellige billeder af butikker som man bare SKAL besøge hvis man er på strøget i københavn. Det er nogle butikker som jeg altid går i og hvor jeg stort set altid finder noget jeg elsker.
1) ACNE
Acne er en helt fantasitsk (dyr) og lækker butik, som jeg først for nyligt har fået øjnene op for. Deres priser er så voldsomme at jeg nok ikke ligefrem kan købe noget derindefra, men det er alligevel en butik jeg synes man skal tjekke ud når man er i KBH. Jeg ved faktisk ikke om der er Acne-butikker andre steder i landet, men det er der nok. Alligevel synes jeg da at man skal kigge forbi. Selvom man måske ikke har råd til noget derindefra, så kan man helt sikkert finde inspiration til noget tøj man evt. kan finde billigere et andet sted. 
2) ENVII
Der er en del Envii'er i Danmark. Der er en Envii i Allborg, Kolding, Aarhus, Ringsted og sikkert mange andre steder, men jeg synes alligevel man skal kigge forbi den som ligger i pilestræde. Det er en rigtig fin butik med to etager og der er hyggeligt. Noget jeg elsker ved den butik er at atmosfæren er så hyggelig og der er ikke høj musik eller noget. Samtidig kan man altid finde nogle lækre items. 
3) MOSS COPENHAGEN
Moss Copenhagen kan også findes i Aarhus, men derudover er det vidst kun i Købehavn. Moss er en fantastisk lækker butik med helt fair priser. Deres stil er ret enkel og hyggelig. I øjeblikket køre de meget stribet-stil og det er jo lige mig! Moss Copenhagen er helt klart en butik som skal tjekkes ud. 
4) NØRGAARD PÅ STRØGET AF MADS NØRGAARD
Nørgaard på strøget er lavet af Mads Nørgaard og ligger i centrum af strøget. Engang imellem har butikken en masse VILDT lækkert, som idag da jeg var på strøget! Og andre gange er det lidt for "konet" og ikke min stil. Men uanset hvad, så synes jeg at den skal tjekkes. Jeg ved ikke hvor mange steder der ligger en Nørgaard i Danmark, men den på strøget er virkelig fed og stor. 
5) URBAN OUTFITTERS
Gud hvor jeg dog bare elsker Urban Outfitters! Butikken er helt igennem lækker, stor og stilen er speciel. Udover tøj, så har de også rigtig sjove bøger, fede indretnings-ting og faktisk er en del af de møbel-ting jeg har på mit værelse fra den butik. Både min Boo-bamse, mit gulvtæppe og lysestager. Stilen kan godt være lidt vintage-agtig og det er jeg vild med. Den butik SKAL bare tjekkes når man er i KBH, der er ingen tvivl!

Jeg håber at I kunne bruge indlægget til noget. 
Måske er der også nogle københavnere som er blevet lidt inspireret og skal ind og tjekke et par af disse butikker en ekstra gang. Mange unge er ikke så hooked på Mads Nørgaard, men det forstår jeg ikke, for deres tøj er faktisk virkelig fedt og meget af det er ret ungdommeligt. 
Hvilken af disse butikker kan I bedst lide?
Er der nogle af butikkerne I ikke har besøgt?
KNUS WHITTA

3 kommentarer:

  1. Kunne ikke være mere enig - de butikker er et must at se, når man er på shopping på Strøget! ♥

    matildesblog.com

    SvarSlet
  2. Lige hvad jeg stod og manglede:) Bor i lille Svendborg på Fyn, og skal til København inden for den næste uge!! Jeg kommer der virkelig ikke særlig tit, så når man er der kan man lige så godt få besøgt det bedste! :))

    SvarSlet
  3. Er så misundelig på dem der bor i KBH, for alle de fede og lækre butikker ligger på strøget, og jeg bor i skod Nordjylland. Håber jeg kan komme til KBH i den nærmeste fremtid og få shoppet lidt!

    http://welcometowonderlandsara.blogspot.dk/

    SvarSlet