fredag den 27. september 2013

Sidste dag som sekstenårig!

HEJ LÆSERE
Idag er min sidste dag som sekstenårig for i morgen fylder jeg jo sytten. Jeg glæder mig virkelig til et nyt spændende år og så håber jeg virkelig at der ikke kommer nær så mange forhindringer. Jeg håber også at mit helbred bliver bedre og at jeg ikke skal døje ligeså meget med angsten. Dog kommer jeg ikke voldsomt godt ind i det nye år, for jeg er jo syg og det vil jeg nok blive ved med at være, i et stykke tid endnu.
Dog er jeg begyndt på noget zoneterapi og det hjælper lidt. Nogle synes nok at zoneterapi er noget fusk, men jeg tror virkelig på det. Efter jeg havde været der første gang, så havde jeg det allerede lidt bedre med kvalmen.
Nå, men i det år hvor jeg har været seksten, har jeg lært nogle forskellige ting, og de kommer her:
- Jeg er ikke dum. Jeg har altid gået rundt og troet om mig selv at jeg var mindre begavet og at jeg ikke duede til noget som helst skole-agtigt, men faktisk fik jeg nogle rigtig gode karakterer i 9. klasse, bortset fra Matematik, hvor jeg haltede lidt. 
- Man kan ikke gøre alle glade. Det er også en ting jeg har lært. Hvis man vil have mest muligt ud af livet, så kan man ikke gå rundt på listesko konstant fordi at man ikke vil gøre andre kede af det. Selvfølgelig skal man gøre sig umage for ikke at gøre andre kede af det, men det kan altså ikke altid undgåes. Man skal ikke være egoistisk, men man skal også være tro imod sig selv. 
- Man er ikke en taber, fordi at man ikke kan det samme som alle andre. Man er ikke en taber hvis man ikke kan tage på efterskole, selvom dem man kender tager afsted og har det skideskægt. Vi gør ting i forskelligt tempo og sådan er det, vi er jo forskellige. 
- Det er ligegyldigt hvad andre tænker. Det er noget jeg primært har lært af at have en blog. Som blogger kan man godt få nogle rigtig hårde beskeder. Nogle skriver til mig at min krop er grim og nogle skriver til mig at jeg virker arrogant. Det har jeg lært at leve med og man kan faktisk sige at jeg er blevet lidt imun. Jeg har dannet et "skjold" som gør at det meste ryger ind i det ene ører og ud af det andet. Jeg har det godt med mig selv og der vil jo altid være nogle som ikke  kan lide dig, eller ikke synes du er pæn, og hvorfor bruge sin tid på dem, når du kan bruge din tid på folk som kan lide dig?

Det er et par af de ting jeg rigtigt har lært imens at jeg har været seksten år. 
Har I lært noget nyt om jer selv, i det seneste år?
KNUS WHITTA

1 kommentar:

  1. Du er virkelig smuk Alberte! Fatter virkelig ikke at folk kan skrive at man har en grim krop osv.. tænk at man kan få sig selv til sådan noget.
    Men sejt at du har lært at leve med at nogle folk er sådan!<3 Synes du er en fantastik blogger og jeg elsker at følge med på din blog<3

    SvarSlet