torsdag den 9. januar 2014

Vælg venner med omhu...

HEJ LÆSERE!

Det her indlæg har et lidt mere alvorligt emne, men det er et emne jeg mener er meget relevant for mange af mine læsere, da min målgruppe er piger imellem 12 til 16 år. Rigtig mange unge piger har nemlig svært ved dét med veninder. Siden at jeg har annonceret at jeg elsker at hjælpe hvis nogle har problemer og at man kan skrive en privat besked på Whittaheart's fanside, så er der kommet massere beskeder med unge piger med diverse forskellige problemer. Nogle af de spørgsmål som går igen, det er hvad man skal gøre hvis man har en veninde som bliver ved med at snakke grimt til en og får en til at føle sig mindre værd. Det virker enkelt bare at sige:" drop hende dog" men det er jo ikke så enkelt. Som ung er det vanvittigt vigtigt for rigtig mange at have massere venner, massere likes på sit profilbillede, massere popularitet osv. Da jeg var mindre (kun to år siden, hæhæ) der var jeg ekstremt usikker og jeg gjorde ALT for at please selv dem som behandlede mig skidt - jeg var bange for at stå alene, hvis jeg ikke fandt mig i alt. Idag har jeg sorteret i mine venner og jeg vil kun have noget at gøre med dem som gør mig glad og dem som er søde og gode mennesker. Det betyder jo altid at man ikke har en KÆMPE omgangskreds med tusinde venner og en masse, masse likes på profilbilleder osv. men det betyder at man oplever en kæmpe lettelse fordi at man omringer sig med folk som oprigtigtalt går op i at være der for dig og gøre dig glad, og det er jo det som betyder noget. Hellere have en lille omgangskreds som holder af dig og kommer med halspastiller når du er syg, eller skriver en sms til dig hvis du har været oppe til en eksamen du var nervøs for osv. end en kæmpe-omgangskreds som ikke behandler en OK. Hvis man KUN har venner som ikke behandler en OK, så kan det være utrolig hårdt, for så er man jo mutters alene hvis man ikke har de andre. Men du skal tro på at DU er mere værd end at skulle være andres boksebold. Hvis du vælger at du hellere vil være alene og vente på at du møder nogle søde veninder i stedet for at være sammen med nogle triste typer, så er du ikke en "loner" du er ikke mindre værd, du er ikke et dårligt menneske. Hvis du har 3 likes på dit profilbillede efter en måned, så er du ikke grim og du er ikke mærkelig og du er ikke et dårligt menneske, men du har taget valget at DU er mere værd end det som nogle byder dig.
Du vil ikke være grim, mærkelig, dum eller et dårligt menneske hvis du vælger at droppe en dårlig omgangskreds og være alene i en tid, men du vil være EKSTREMT modig, for der er ikke mange unge piger og drenge som tør tage det spring og tør sige nej fandme nej. Hvis du tør smide de dårlige mennesker ud af dit liv, så har jeg ekstremt meget respekt for dig, for det er ikke noget man bare gør, det er et kæmpespring. 


Jeg ved at mange af mine gamle virkelig gode venner læser min blog og det er altså ikke ALLE mine gamle venner som var dårlige mennesker eller trælse - rigtig mange fortryder jeg idag at jeg ikke gjorde mere ud af at holde kontakt med. 
KNUS WHITTA

12 kommentarer:

  1. Godt skrevet men ikke det jeg kæmper med, jeg kæmper med anoreksi og mobning.

    http://prinssese-af-love.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg virkelig ked af at høre. <3
      Jeg kender ikke så meget til anoreksi-emnet, men jeg ved at uanset hvilken psykiske lidelser man går rundt med, så kan tingene vende og det gør de. <3 Selvom det kan være svært at se engang imellem, så er der altid en vej ud. Du er stærk at du skriver det her, det beundrer jeg dig rigtig meget for! <3

      Slet
  2. Hej Alberte, jeg er en fast læser af din blog hver dag, så da jeg så at du havde valgt dette emne at blogge om i dag, blev jeg på en måde meget lettet. Jeg har det og har haft det i lang tid, som du har beskrevet hvordan piger kan føle sig i forhold til med hendes selvtillid og vaner. Noget af det, havde jeg dog ikke prøvet, men det meste ramte mig i hjertet meget hurtigt. Især her påd et sidste, har jeg haft et utroligt dyk ned af, på en helt anderledes og ny måde som mange ikke forstår. Selv gør jeg heller ikke helt. Jeg ved at du har været i gennem meget lignende, hvilket jeg har dybt respekt for. Jeg ved at du har gået til psykolog, så jeg vil spørge dig om du har noget råd omkring, om jeg skulle tage nogle samtaler hos skolepsykologen. Det er en del overvejelser som jeg har gået med her på det sidste, da jeg virkelig gerne vil gøre det som du nævnte, at stå frem. Jeg har talt med mine forældre om det, og de forstår mig også. Jeg føler dog alligevel at de ikke helt forstår mig. Derfor spørgere dig, som jeg ikke kender privat, men jeg føler alligevel at jeg kender dig på en måde og at vi har noget tilfælles. - Jeg ville egentligt have spurgt dig privat på din fanside, som du har nævnt at flere andre har gjort. Så du må virkelig undskylde at jeg har gjort det på denne måde, men jeg kunne ikke gøre det anderledes.
    - xxx

    SvarSlet
    Svar
    1. Køre søde dig.
      Jamen du er allerede på vej med at stå frem, ved at skrive det her til mig - det er virkelig sejt! <3
      Du nævner det der med at gå til skolepsykolog - ja, det med at gå til psykolog er desværre stadig et tabu for rigtig mange, men hvad er en psykolog udover en god samtalepartner som kan få en længere end man kan på egen hånd, så ja, det er da en rigtig god ide at gå til psykolog. <3

      Slet
  3. Du er seriøst mit forbillede <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Sine, det er jeg så glad for at høre. <3
      MANGE KNUS! <3

      Slet
  4. wauw det var vidlt fedt skrevet og det gav mit lige et lille løft på selvtillids barrien:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor godt at høre! <3
      Du fortjener også et løft på den konto, for du er så sød så sød! :-D

      Slet
  5. Virkelig godt skrevet! Men jeg synes for det meste imellem piger. Jeg fandt ud af, for ca. en uge siden, at de fleste af mine venner er drenge. Egentlig uden at tænke over det, har jeg skubbet nogle af mine veninder væk, da jeg var træt af alt for meget drama.

    www.gunnbrit.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahah SÅ enig! :P
      Har en meget lille venne-kreds, da jeg bedst kan lide at have få gode venner, men stort set alle mine venner er drenge. :P Det er så meget mindre kompliceret. :D

      Slet
  6. Åh hvor er det rart at høre der er mange der har det som mig<3

    SvarSlet
  7. Er lige startet på en ny skole, og kan allerede føle behovet for at lære en masse nye og kende :)

    SvarSlet